GÜNÜN SÖZÜ

Bir kişiye iyilik yapmak istiyorsan ona balık verme, balık tutmayı öğret. Konfüçyüs

25 Ağustos 2019 17:47 Hepsini Gör

YAZARLAR

M. Şefik Postalcıoğlu Dosyası

Anasayfa » Aydın Gözüyle » Güncel » İsmail KAHRAMAN » Marka Ajansla, Doğu Marmara marka olabilir mi?

Marka Ajansla, Doğu Marmara marka olabilir mi?
Tarih: 26 Şubat 2011 Yazar: İsmail KAHRAMAN-Gazeteci, Belgesel Yapımcısı Kategori: Güncel

Marka Ajansla, Doğu Marmara marka olabilir mi?

Son düzenlemeye göre Türkiye'nin çeşitli bölgelerinde Kalkınma Ajansları kuruldu. Yalova, Kocaeli, Sakarya, Düzce ve Bolu illerinin kültür, turizm ve diğer değerlerini Marka yapılabilmesi için doğu Marmara Kalkınma Ajansı faaliyete başladı.

Kısaca marka Ajans olarak adlandırılan Doğu Marmara Kalkınma Ajansı'nın en büyük etkinliği Doğu Marmara'da ki illeri Emitt Fuarı'nda dünyaya tanıtmak oldu. Emitt Fuarı'na başladığı 10 Şubat'dan 13 Şubat'a kadar takip ettim.

60'dan fazla yabancı ülke, 100'lerce il ve ilçe özel sektörlerle birlikte Marka değerlerini dünyaya tanıtmaya çalıştılar. Doğu Marmara'da ki iller ise kültür ve turizm değerlerini 2400 metrelik sergi alanında ziyaretçilere sundu. Gerçekten fuar muhteşemdi. Gebze ve Darıca başta olmak üzere bir çok kurum ve kuruluş bölgemizde ilk kez birlikte hareket ederek kültür ve turizm değerlerini tanıttılar.

Genel Sekreter Erkan Ayan'la Söyleşi

Kısa adı Marka Ajans olan Doğu Marmara Kalkınma Ajansı'nın Genel Sekreteri Erkan Ayan ile dün İzmit'te ki genel merkezde uzun bir söyleşi yaptık. Fuar ile ilgili görüş ve düşüncelerini aldık. 50 bin kişi stantları ziyaret etmiş. Çok büyük bir başarı. Bana göre en büyük başarı ilk kez Doğu Marmara'da ki illerin birlikte hareket etmesi. Değerlerini birlikte dünya turizmine tanıtması. Bu da Marka Ajans'ın bir başarısıdır diye düşünüyorum. Marka Ajans Genel Sekreteri Erkan Ayan, Marka Ajans ile ilgili çok büyük çalışmalar yaptıklarını, bölgenin Marka değerlerini ortaya çıkarmak için 15 bin kilometre yol kat ederek teker teker görüntüler çektiklerini, her il, ilçe ve bölgenin Marka değerlerini ortaya koyduklarını söyledi.

Marka Ajans'ın eylem planları yaptığını, çalışma planları ortaya koyduklarını, Doğu Marmara bölgesinin kültür değerlerini ortaya çıkararak Doğu Marmara'yı turizmden hak ettiği değeri aldıracaklarını söyledi.

Doğu Marmara Kalkınma Ajansı'nın merkezinin Kocaeli'de olması çok önemli. Bu ajans sadece tanıtım değil, ev hanımları ve işsizlere iş istihdamları da meydana getiriyor. Bölgeyi yakından bilen bir ismin bu ajansın başında olması bölge için önemli. Bugüne kadar Türk turizminden yeteri kadar yararlanamayan bölgemiz Kalkınma Ajansı'nın çalışmalarıyla daha da başarılı olacaktır.

Temenni ediyorum Kalkınma Ajansı çok başarılı olur, bölgemizi kültür, tarih, turizm, sanayi, ticaret, bilim, teknoloji ve eğitimde marka bölge haline getirir. Bugün doğu Marmara Bölgesi'nde ki iller Türkiye'ye en büyük katma değeri kazandıran illerdir. İllerimiz devlet bütçesinden hak ettiği değeri alamıyorlar. Doğu Marmara Kalkınma Ajansı, bölgemizin devlet bütçesinden hak ettiği katkıyı da aldıracağına inanıyorum.

Özetle Doğu Marmara kalkınma Ajansı'nın Emitt Fuarı'nda verdiği sınav önemli. Eksiği ve fazlası ile Emitt fuarı çok önemliydi. Sayın Erkan Ayan'ın şahsında Emitt Fuarı'na emeği geçenleri kutluyor, başarılar diliyorum.

26 Şubat 2011

Yazi ile ilgili görüş ve önerilerinizi iskahraman@gebzegazetesi.com adresine gönderebilirsiniz.

Bütün Yazıları

Sitede yer alan her türlü yazı, şiir, karikatür vb. eserlerden, eser sahibi sorumludur. Kocaeli Aydınlar Ocağı'nın resmi görüşü olarak değerlendirilemez.